بحث هذه المدونة الإلكترونية

السبت، 20 أكتوبر 2012

جماعة مغامير الأدبية تعلن عن مسابقة في القصة القصيرة


تنظم جماعة مغامير الأدبية بالتعاون مع مركز كرمة ابن هانئ الثقافي مسابقة في القصة القصيرة.

شروط المسابقة
* القصة لا تزيد عن 4 صفحات فونت 14 ونوع الخط  Simplified Arabic

* أن لا تكون القصة قد نُشرت من قبل .

الجوائز
* الفائز الأول: 200 جنيه
* الفائز الثاني: 150 جنيه
* الفائز الثالث: 100 جنيه

بالاضافة إلي شهادة تقدير مقدمة من مركز كرمة ابن هانئ- متحف أحمد شوقي.

تسلم الجوائز في احتفال تقيمه الجماعة بمقرها بمركز كرمة ابن هانئ

ملاحظات هامة
* يقوم بالتحكيم مجموعة من كتاب القصة بالجماعة

* كل قصة مشاركة سيصلها في نهاية المسابقة تعليق مختصر

* ستنشر القصص الفائزة على جروب الجماعة على الفيسبوك مصحوبة بتعليقات لجنة التحكيم

* حفل توزيع الجوائز سيكون في موعد أقصاه الأسبوع الأول من شهر فبراير 2013

ترسل القصص على الإيميل التالي مرفق معها بيانات الكاتب: warshetmaghameer@gmail.com


 آخر موعد للاشتراك في المسابقة 30 نوفمبر 2012

هناك تعليقان (2):

  1. ياسعاد أنا هاقولك حاجة ..
    أنا سمعتك فى مؤتمر تيدكس المنيا
    بس مافهمتش قوى اللى كنتى بتحكى فيه عن اللى بنعمليه فى مدونتك
    والنهاردة قريت على بص وطل عن مسابقة القصة القصيرة ، بس مافيش أى كلام عن الشروط أة الميل أو غيره ... وأنا من المنيا
    http://www.boswtol.com/culture/culture-followup/12/october/23/69810

    فعملت سيرش على جوجل .. لحد مالقيت عندك التفاصيل وبأقل عدد من الكلمات

    من قلبى بحييكى بجد
    وكل سنة وأنتى طيبة :*

    ردحذف
    الردود
    1. مساء الخير :)
      أنا متشكرة اوي ليكي على اهتمامك وذوقك.. بس انا باعمل الواجب ومفيش شكر على واجب :)

      وانت دايما طيبة وبخير وعيد سعيد عليكي وعلى كل اهل المنيا:)

      حذف